12 pravil obnašanja pri zobozdravniku
Ob obisku zobozdravstvene ordinacije srečamo različne ljudi. Vemo, da ni najbolj prijeten kraj na svetu in iz ljudi pogosto izvabi čudno obnašanje. Da pri zobozdravniku ne bi bili mi tisti ta čudni, smo zbrali 12 zanimivih nasvetov.
V čakalnici zobne ordinacije
- Pridite 15 min prej in imejte pri roki pripravljeno zdravstveno kartico. Nikoli ne veste, kdaj bo sestra pogledala skozi vrata. Ampak ne trkajte.
- Vzemite listek s številko ali (če tega ni) vprašajte, kdo je zadnji v čakalnici. Ne vrivajte se v vrsto, razen, če vas sestra prej pokliče. Da ste imeli dogovorjeni termin pri zobozdravniku že 5 min nazaj, ne pomeni ničesar, če je pred vami vrsta.
- Ne pogovarjajte se po telefonu, raje napišite SMS sporočilo. Ni potrebno dajati vtis, kot da ste zelo pomembni. Ne pozornost, zobni sveder je tisto, zaradi česar ste prišli.
- Preden greste od doma si umijte zobe z zobno ščetko in zobno nitko. Tudi tuširanje celotnega telesa pomaga pri vzdržljivosti ostalih sotrpinov v čakalnici zobne ambulante. Previdno tudi s parfumi in deodoranti!
- Ne razlagajte svoje življenjske zgodbe neznancem, ki slučajno sedijo v istem prostoru. To ni vaš zadnji dan na Zemlji.
- Ne razlagjate svojih zobnih težav naokoli sedečemu. Tudi drugi so tam, ker imajo težave. Ne opravljajte zobozdravnikov, zdravstvenega sistema in države. Noben zobozdravnik vas ni zašuštral, pač pa slaba skrb za zobe.
V zobni ordinaciji
- V zahvalo zobozdravniku ne prinašajte domačih pridelkov in svojih nedeljskih kulinaričnih specialitet. Tudi brez teh darov bo opravil storitev strokovno.
- Če niste že v čakalnici ugasnili mobilnega telefona, bo zdaj pravi čas za to. Vsaka motnja iz vaše jakne ali torbe med zobozdravstvenim posegom lahko povzroči neprijetno boleč premik svedra. Odvisno od udarnosti vaše melodije zvonenja.
- Zobozdravnika ne prepričujte v nekaj, kar ste prebrali na spletnem forumu. To kar ste prebrali, se vam zdi, da velja popolnoma tudi za vas. Ampak odločajo specifike, ki jih pozna samo zobozdravnik, ko konkretno pogleda v vaše zobe.
- Ne odgovarjajte s polnimi stavki in ne mučite se z izgovorjavo besed, ko vas med posegom zobozdravnik kaj vpraša. Še slabše je, če pokimate. “Aha” in “a-a” povsem zadostujeta za normalno komunikacijo.
- Ne barantajte o ceni storitve. O ceniku se pozanimajte že prej, preden obiščete zobozdravnika. Zavedajte se, da boste morali tudi pri javnem zobozdravniku plačati storitve in material, ki jih zdravstveno zavarovanje ne krije.
- Pozanimajte se pri zobozdravniku, s čim lahko izboljšate zdravje svojih zob. Včasih imajo zobozdravniki na zalogi tudi kakšen brezplačni testni vzorec ustrezne zobne ščetke, ki vašim zobem najbolj ustreza in bistveno dražja od zobnih ščetk, ki jih kupite v navadni trgovini. In tudi prodajalka v trgovini vam bo težje razložila, kaj je najbolj primerno za vas.