Probiotični jogurt – super hrana za tvoje zobe in usta!

Reklame za probiotične jogurte so že leta nazaj preplavile medije, to je v času, ko so prehrambene korporacije odkrile koristi probiotičnega jogurta. Zaradi dokazanih dodatkov, kot so E-ji in sladkor, v njihovih “probiotičnih” jogurtih so zavedni potrošniki spregledali trik in probiotični jogurti so se množično zamerili ljudem, ki dajo kaj na svoje zdravje.

Protiotični jogurt

Probiotiki v jogurtu

Še danes se število proizvodov, ki prihajajo na trg in vsebujejo probiotike, vztrajno povečuje. Tradicionalno so bili probiotiki povezani z zdravjem črevesa ter njihovo uporabnostjo za preprečevanje ali zdravljenje gastrointestinalnih okužb in bolezni. V zadnjem desetletju pa se je več raziskovalcev oglasilo z dokazanimi študijami, da so probiotiki zelo koristni tudi za ustno zdravje.

Ampak… probiotiki so bakterije!?

Probiotike lahko opredelimo kot žive mikrobe ali kot sestavine živil, ki vsebujejo žive mikroorganizme, ki ugodno vplivajo na zdravje gostitelja. Hkrati so probiotiki živila, ki ti jih tvoj zobozdravnik priporoča za zdravje tvojih zob.

Hrana, ki vsebuje probiotike

Narava ponuja obilo virov probiotikov oziroma prijateljskih bakterij v telesu. Ti vključujejo probiotikov in živila, ki vsebujejo koristne mikrobe, skupaj s prebiotiki, živila, ki spodbujajo rast koristnih mikrobov v vašem črevesju. , non-mlečni viri, medtem ko vključuje fermentirana zelenjava, kot so zelje. Prebiotik živila vsebujejo nerafinirano pšenice, korenina cikorije, oves, ječmen, stročnice, zelenicah in česen.

Jogurt – za zdravje v tvojih ustih

Študije so pokazale, da je jogurt super hrana za zdravje zob in ustne votline:

  • Japonski študija na 1.000 odraslih zaključuje, da so imeli najbolj zdrave dlesni tisti, ki so jedli največ jogurta.
  • Poleg koristi za dlesni vsebuje jogurt tudi veliko kalcija, ki ohranja zobe čvrste.
  • Dnevno uživanje jogurta je priporočljivo za odpravo slabega zadaha iz ust.
  • Jogurt uravnava kislost v ustni votlini in s tem preprečuje karies. Z uravnavanjem pH vrednosti v ustih ustvarja manj gostoljubno mesto za uspevanje škodljivih bakterij, ki povzročajo zobno gnilobo (karies).

Kako do probiotičnih jogurtov?

Mlečni viri probiotičnih živil vključujejo jogurt, kefir, kultivirani skuto in sirotko. Da se jogurt kvalificira za probiotičnega mora vsebovati najmanj 10 milijonov bakterij na gram. Vsebuje pomembne hranilne snovi, kot so beljakovine in kalcij. Če je jogurt je ohlajen in se ne segreva po fermentaciji, bakterije ostanejo žive in živilo se lahko označi, da vsebuje “žive” ali “aktivne” kulture oziroma, da gre za probiotik. Bistvo izbire zdravega jogurta je v preverjanju, ali vsebuje dodane sladkorje, umetne arome, aditive, sladila in beljakovine. Izberite jogurt organske ali čim bolj naravne pridelave, v kolikor je to možno. Najbolj priporočljiv je navaden “Grški jogurt”, brez umetnih barvil, dodatkov in sladil. Najraje iz bližnje bio/eko trgovine ali kmetije. Po želji lahko za izboljšanje okusa (npr. da ga bodo otroci raje jedli) sami dodate sadje.




Kdo ti lahko pomaga:

Osebni zobozdravnik v tvojem kraju?

Preverite:
Parodontolog v tvojem kraju?

Preverite:
Ustni higienik v tvojem kraju?

Preverite:






Kontakt: info@mojzobar.si   |  O portalu in splošni pogoji

Vnos podatkov o zobozdravstvenih ambulantah je brezplačen.
Ste zobozdravnik?

Dobro je vedeti:



© 2018 MojZobar.si